XEOGRAFÍAS SONORAS: Rock’ And Roll

 



























 Rock´And Roll

Non se sabe con certeza a orixe do termo Rock'and Roll como xénero musical. Literalmente significa "mecer e rodar " que é un termo náutico que se usa dende o século XVII para describir os movementos que un barco realiza a mercé das ondas. Pero parece que o que acuñou este termo para o estilo musical foi Alan Fred. Alan Fred foi un disc jockey estadounidense que a principios dos anos 50 tiña un programa nocturno no que emitía música de Rithm & Blues, un estilo de música mal visto naquel momento pola súa linguaxe vulgar, danzas provocadoras e, sobre todo, por ser música negra. Alan comezou a usar o termo Rock'and Roll porque algunhas cancións tiñan estas palabras nas súas letras e tamén quizais para desviar un pouco a atención do feito de que eran música negra, xa que Rhythm & Blues e Rock non diferían moito. 

O programa (Moondog’s Rock And Roll Party) tivo tanto éxito que o gusto polo novo estilo musical esténdese coma a pólvora non só nos Estados Unidos senón por todo o mundo e xorden figuras como Chuck Berry. No seguinte vídeo podemos escoitalo cantar (Sweet Little Sixteen) e tocar a súa guitarra Gibson ao mesmo tempo con ese son característico.

               

Naquela época, moitos artistas fixéronse moi famosos, pero se hai un que brillou coma poucos, era Elvis Aaron Presley, máis coñecido como Elvis ou "O rei". Nado en Tupelo, Mississippi, nunha familia moi humilde, pasou parte da súa infancia nun barrio afroamericano e iso foi sen dúbida clave para o seu éxito posterior. No seguinte vídeo escoitamos a Elvis cantar e bailar "Jailhouse Rock"

O rock non parou de evolucionar e no 68 Jimmy Page fundou un grupo de Hard Rock chamado "Led Zeppelin" que ten un estilo influído polo rock, o blues e incluso o country. No seguinte audio este mítico grupo interpreta unha das cancións que formaron parte da sonora banda da infancia dos que nacemos na década de 1960, ... futbolines e Led Zeppelin sonando todo o día na Jukebox.

Multitude de bandas de gran calidade musical forman parte da historia do Rock, servíndoas todas como merecen superaría con moito as intencións e a extensión deste artigo, pero non quero rematar sen citar a outra banda que se formou no ano. 73 por dous irmáns escoceses en Australia, AC / DC. E como este artigo trata sobre o rock, imos ver un vídeo no que esta excelente banda interpreta "Let There Be Rock" e podemos escoitar ao idolatrado e agora desaparecido Bon Scott cantando e ao extravagante e xenial Angus Young coa guitarra principal apertando a súa Gibson SG en abril do 78.





 Rock´And Roll


No se sabe a ciencia cierta el origen del término Rock´and Roll como género musical. Literalmente significa “mecer y rodar” que es un término náutico que se viene usando desde el S. XVII para describir los movimientos que hace un navío a merced de las olas. Pero parece ser que el que acuña este termino para el estilo musical es Alan Fred. Alan Fred fue un disc-jockey norteamericano que a principios de los 50 tenía un programa nocturno en el que pinchaba música rhythm & blues, un estilo de música mal vista por aquel entonces por su lenguaje vulgar, bailes provocativos y, sobre todo, por ser música negra. Alan comenzó a usar el termino Rock´and Roll por que algunas canciones tenían en su letra estas palabras y además quizá para desviar un poco la atención del hecho de ser música negra, dado que el Rhythm & Blues y el Rock no se diferenciaban gran cosa.
El programa (Moondog’s Rock And Roll Party) tuvo tanto éxito que el gusto por el nuevo estilo musical corre como la pólvora no solo en EE.UU si no en todo el mundo y surgen figuras como Chuck Berry. 
En el siguiente video le podemos oír cantando (Sweet Little Sixteen) y tocando a la vez su guitarra Gibson con ese sonido tan característico. 

                 


Haz click en la imagen.

    En aquel entonces se hicieron muy famosos muchos artistas, pero si hay uno que brilló como pocos fue Elvis Aaron Presley más conocido como Elvis o “El Rey”.
Nacido en Tupelo, Mississipi, en una familia muy humilde,  pasó parte de su infancia en un barrio afroamericano y sin duda esto fue clave en su posterior éxito. En el siguiente video oímos a Elvis cantando y bailando“El Rock de la cárcel”


                                

Haz click en la imagen.

El Rock no paró de evolucionar y en el año 68 Jimmy Page funda un grupo de Hard Rock llamado “Led Zeppelin” que tiene un estilo influenciado por el Rock, el Blues e incluso el Country. En el siguiente audio este mítico grupo interpreta una de las canciones que formaron parte de la bando sonora de la infancia de los que nacimos en los cambios 60 del XX,... futbolínes y Led Zeppelin sonando todo el día    en la Jukebox. 



Haz click en la imagen.

Multitud de bandas de grandísima calidad musical forman parte de la historia del Rock, atenderlas a todas como se merecen excedería con mucho las intenciones y la extensión de este artículo , pero no quiero terminar sin citar otra banda que es formada en el año 73 por dos hermanos escoceses en Australia, AC/DC. Y como este artículo va de Rock pues vamos ver un video en que ésta excelente banda interpreta “Let There Be Rock” y podemos oír al idolatrado y ya desaparecido Bon Scott cantando y a la guitarra solista el extravagante y genial Angus Young exprimiendo su Gibson SG en Abril del 78.


Haz click en la imagen.




Comentarios

Publicacións populares deste blog

XEOGRAFÍAS SONORAS: FIN DA NOSA VIAXE.

RETO: A CASA DE JOSÉ FONTENLA LEAL